Identyfikacja urządzenia po MAC i IP

Sk_uter
Posty: 471
Rejestracja: wt mar 13, 2018 1:52 pm

Witam,
Jak rozpoznać, który moduł jakie IP dostał? Bo w aplikacji dla modułów bez (i) tego nie widać.
Awatar użytkownika
klew
Posty: 8184
Rejestracja: czw cze 27, 2019 12:16 pm
Lokalizacja: Wrocław

Możesz sprawdzić to na routerze, albo jakimś narzędziem sieciowym sprawdzić jaki mac jest powiązany z jakim IP po protokole ARP
Widzimy się na Supla Offline Party vol. 2 :!:
Sk_uter
Posty: 471
Rejestracja: wt mar 13, 2018 1:52 pm

No właśnie to wiem jak sprawdzić, ale który Mac to, które urządzenie w aplikacji pokazuje ttlko GUID, a to nie pokrywa się z nr mac
Awatar użytkownika
klew
Posty: 8184
Rejestracja: czw cze 27, 2019 12:16 pm
Lokalizacja: Wrocław

Nie ma innej opcji. Musisz metodą prób i błędów dojść do tego które to urządzenie
Widzimy się na Supla Offline Party vol. 2 :!:
local
Posty: 489
Rejestracja: pn sty 27, 2020 11:33 am

Jaki masz soft wgrany ? Jeśli masz InCan lub multiboad to wystarczy wprowadzić moduł w tryb konfiguracji. Pod adresem 192.168.4.1 masz podany adres MAC. Teraz wystarczy połączyć MAC z IP przez DHCP lub przez aplikację np. Network Scanner.
4xShelly 1, Shelly 1L, 2xShelly 2.5, Sonoff T3, 2xSonoff Basic R2, 4xNeo 16A
Sk_uter
Posty: 471
Rejestracja: wt mar 13, 2018 1:52 pm

Właśnie to gotowe urządzenia zamela i nice to niektórych nie mam dostępu, są podłączone z wifi i nie mam jak ich zidentyfikować, bo router pokazuje każe urządzenie jako ESP_MAC
Awatar użytkownika
klew
Posty: 8184
Rejestracja: czw cze 27, 2019 12:16 pm
Lokalizacja: Wrocław

Możesz na routerze blokować urządzenie i sprawdzać które się w Cloud rozłączy.
Widzimy się na Supla Offline Party vol. 2 :!:
Sk_uter
Posty: 471
Rejestracja: wt mar 13, 2018 1:52 pm

No właśnie już też na to wpadłem, robiłem blokadę, a moduł w aplikacji dalej online był
Awatar użytkownika
QLQ
Posty: 2276
Rejestracja: ndz wrz 03, 2017 9:13 am
Lokalizacja: Koszalin

Ja zawsze jak wgrywam soft przez FDT A właściwie najpierw czyszczę tym esp to zapisujecsobie MAC. Potem zawsze można przeskanować ...
jak coś nie działa to włącz zasilanie.....
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc”